Veelgestelde vragen

Algemeen

Waarom hebben jullie een voordeelprogramma voor klanten?
Wij willen klantentrouw graag belonen. Als u klant bij ons blijft, dan belonen wij dat met punten. En hoe langer u al klant bent, hoe hoger de beloning in punten en in korting op producten in de categorie Duurzaam. Daarnaast willen we onze waardering voor trouwe klanten heel zichtbaar maken met behulp van klantstatussen: Brons, Zilver, Goud, Platina.
Geven jullie ook gewoon korting op energie?

Naast Nuon Exclusief hebben we ook Nuon Blijven Loont voor klanten die stroom en gas of stroom en stadswarmte afnemen bij Nuon. Nuon Blijven Loont is een jaarlijks oplopende korting tot 25% op de variabele leveringskosten van stroom (tarief per kWh). De korting geldt zolang u klant blijft.

Het lukt mij niet om in te loggen met mijn e-mailadres. Wat kan ik doen?
Controleer of u hetzelfde e-mailadres gebruikt als waarmee u ook uw Mijn Nuon-account heeft gemaakt.
Bent u het e-mailadres voor Mijn Nuon vergeten? Geen probleem. U kunt zich eenvoudig opnieuw aanmelden. Al uw gegevens blijven gewoon bewaard!

Lukt het aanmelden nog steeds niet? Vul dan het contactformulier in en selecteer de categorie 'Inloggen & Aanmelden Nuon Exclusief'. Of neem telefonisch contact op met de Nuon Klantenservice via 0900 0808 (u betaalt alleen de kosten die uw telefoonprovider in rekening brengt).

Mijn Nuon

Waarom moet ik een Mijn Nuon-account hebben?

Uw persoonlijke puntensaldo is natuurlijk niet openbaar voor iedereen. Daarom moet u inloggen op een persoonlijk account, waarvan alleen u het wachtwoord weet. Veel klanten van Nuon hebben al een Mijn Nuon-account, omdat ze zo gemakkelijk allerlei energiezaken zelf kunnen regelen. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat u deze inlog ook kunt gebruiken om u aan te melden en in te loggen bij Nuon Exclusief. Wel zo gemakkelijk.

Heb ik mijn klantnummer nodig om gebruik te kunnen maken van Nuon Exclusief?
Nee, nadat u zich heeft aangemeld voor Mijn Nuon dit is niet meer nodig. U logt in met uw Mijn Nuon gebruikersnaam en wachtwoord. Via Mijn Nuon kunt u zich direct aanmelden voor het spaarprogramma.

Als u nog geen Mijn Nuon-account heeft, dan heeft u wel uw klantnummer nodig om een Mijn Nuon-account aan te maken. Uw klantnummer vindt u op uw jaarafrekening of op uw bankafschrift bij de Nuon-afschrijving.

Wat doen jullie met de gegevens die ik invul om gebruik te maken van een actie?

Nuon gebruikt uw gegevens alleen voor normaal gebruik binnen de klantrelatie die we met u hebben. Uw gegevens worden niet verkocht aan derden. Wilt u precies weten wat wij met uw gegevens doen? Lees dan onze privacyvoorwaarden 

Meedoen

Kan ik ook van Nuon Exclusief gebruikmaken als ik geen Nuon-klant ben?
Nee, de aanbiedingen in dit programma zijn alleen voor klanten van Nuon. Bent u geen klant en wilt u toch graag gebruikmaken van de aanbiedingen? Word dan klant bij ons. Kijk op www.nuon.nl voor meer informatie.
Een kennis van mij wil graag meedoen, maar heeft geen internet. Hoe kan hij/zij toch sparen en van de aanbiedingen profiteren?
U kunt uw kennis helpen door samen via uw internetaansluiting een Mijn Nuon-account aan te maken. Met dit account kan hij of zij zich ook aanmelden bij Nuon Exclusief. Uw kennis start dan direct met sparen. De punten worden automatisch elke maand bijgeschreven. 
Voor het aanmelden bij Mijn Nuon is een e-mailadres nodig. Ook voor het bestellen van een cadeau heeft u internet en de Mijn Nuon-account nodig.
Wat zijn de spelregels voor reviews?
  • Een review is bedoeld om uw mening over of ervaring met het betreffende artikel met andere klanten te delen.
  • Vragen die via de review geplaatst zijn worden door Nuon niet beantwoord. Gebruik voor vragen het contactformulier.
  • Reviews met persoonlijke gegevens, scheldwoorden, grove of kwetsende taal worden verwijderd.
  • Reacties die over andere zaken gaan dan waar de review voor bedoeld is worden verwijderd.

Punten sparen

Hoe kan ik punten sparen?
U spaart punten door u eenmalig aan te melden. Daarna spaart u automatisch, zolang u klant bent. Elke 1e dag van de maand worden uw nieuwe punten bijgeschreven op uw saldo. U hoeft verder niets te doen.
Hoeveel punten spaar ik per maand?

Aantal jaar klant

Status

Aantal punten per maand

0 t/m 1 jaar   

Brons

10

2 t/m 4 jaar

Zilver

15

5 t/m 9 jaar

Goud

20

10 jaar of langer

Platina

25

Hoe zie ik hoeveel spaarpunten ik heb?
Zodra u ingelogd bent, kunt u aan de rechterkant van de pagina uw puntensaldo en uw klantstatus zien.
Krijg ik ook punten over de afgelopen jaren dat ik al klant ben bij Nuon?
Ja en nee. Het opbouwen van de punten begint zodra u zich voor Nuon Exclusief aanmeldt op www.nuonexclusief.nl. Maar hoe langer u al klant bent, hoe meer punten u per maand spaart. Daarbij kijken we dus ook naar de afgelopen jaren.
Waarom heb ik een Brons, Zilver, Goud of Platina status?
De status geeft aan hoe lang u al klant bent bij ons. Hoe langer u klant bent, hoe hoger uw status. Met een hogere status ontvangt u meer punten per maand en spaart u dus sneller voor een mooi cadeau. Daarnaast zijn er nog andere voordelen aan uw status verbonden, zoals meer voordeel op artikelen uit de categorie Besparen en een hogere winkans bij de winacties op Nuon Exclusief.

Welke voordelen zijn er aan de verschillende klantstatussen verbonden?

 Klantstatus   

 Aantal jaren klant   

 Punten per maand   

 Winnen: winkans   

 Duurzaam: statuskorting 

 Brons

 Minder dan 1 jaar

 10 

 1x

 10%

 Zilver

 1 t/m 4 jaar

 15

 1x

 10%

 Goud

 5 t/m 9 jaar

 20

 2x

 15%

 Platina

 10 jaar en meer

 25

 3x

 15% 


Buiten het programma Nuon Exclusief heeft de status geen voordelen. Onze service is voor iedereen gelijk.
Waar zie ik hoeveel voordeel ik heb met mijn statuskorting?
Als u bent ingelogd op Nuon Exclusief ziet u een algemeen overzicht van uw status-voordeel bij ‘Mijn gegevens’ staan. Bekijkt u een bepaald artikel uit de categorie Besparen, dan ziet u daar ook meteen wat uw statuskorting voor dat specifieke artikel is.

Kan ik in plaats van spaarpunten ook korting op mijn rekening krijgen?
Nee, dit is niet mogelijk. De gespaarde punten zijn alleen inwisselbaar binnen het programma Nuon Exclusief.
Mijn status of het aantal jaren dat aangegeven wordt dat ik klant ben klopt niet, wat moet ik doen?
Bij de berekening van uw status, wordt gekeken naar de startdatum van het langste ononderbroken contract dat u bij ons heeft. Bent u tussentijds van leverancier veranderd en weer teruggekomen? Dan geldt de terugkomdatum als nieuwe startdatum. 

Heeft u het idee dat er toch iets niet klopt met de berekening? Vul het contactformulier in en selecteer de categorie 'Vragen over mijn status'. Of neem telefonisch contact op met de Nuon Klantenservice via 0900-0808 (u betaalt alleen de kosten die uw telefoonprovider in rekening brengt).
Ik ga verhuizen. Blijven mijn spaarpunten wel bestaan?
Ja, de status en de punten worden berekend over het aantal jaren dat u klant bij Nuon bent. Als u verhuist en klant bij ons blijft met een eigen energierekening, dan blijven de spaarpunten bestaan. Geef uw verhuizing wel door aan onze Nuon Klantenservice via telefoonnummer 0900-0808 (u betaalt alleen voor de kosten die uw telefoonprovider in rekening brengt).
Ik ga samenwonen en mijn partner is ook klant van Nuon. Worden onze spaarpunten dan bij elkaar opgeteld?
Nee, de punten worden niet opgeteld. Wilt u zoveel mogelijk punten behouden? Zet dan het nieuwe contract op de naam van degene die het langste klant is bij Nuon. Zo behoudt u een hogere status en spaart u sneller punten. We raden u aan om de andere punten voor het afmelden nog in te wisselen.
Ik heb mijn contract bij Nuon stopgezet. Kan ik mijn spaarpunten nog wel inwisselen?
U kunt uw punten inwisselen tot de dag dat uw contract bij Nuon eindigt.

Punten inwisselen

Ik heb te weinig punten voor het product dat ik wil bestellen. Kan ik punten bijkopen of de rest bijbetalen?
Nee, u kunt helaas geen punten bijkopen. Er zijn wel enkele producten die u uitsluitend met punten én bijbetaling kunt aanschaffen. Deze herkent u aan het puntenaantal én geldbedrag die daarbij vermeld staan.
Kan ik mijn punten ook aan een goed doel geven?
Ja, dat kan. Nuon werkt samen met de stichting FRES. Deze stichting zorgt voor verlichting en elektriciteit in Afrika. Voor 250 punten voorziet u een gezin in Mali van licht en zorgt u ervoor dat een kind in Afrika bijvoorbeeld 's avonds zijn huiswerk kan maken.

Meer informatie over dit goede doel

Mijn punten zijn op. Wat kan ik nu nog doen?
Ook zonder punten kunt u terecht bij Nuon Exclusief. U krijgt altijd korting op energiebesparende producten. En maak bijvoorbeeld gebruik van de klantendagen die we voor u regelen of doe mee aan onze winacties. U ontvangt iedere maand nieuwe punten, dus u heeft zo weer een mooi spaarsaldo.

Bestellen

Kan ik een cadeau met Punten en producten uit Duurzaam tegelijk bestellen?
Ja hoor, dat kan. U heeft 1 winkelmandje waarin u zowel artikelen uit Punten als artikelen uit Duurzaam kunt bestellen.

Betaal ik verzendkosten als ik een cadeau bestel?
Als u een cadeau uit de categorie Punten bestelt, betaalt u geen verzendkosten. Ook niet als u daarbij artikelen uit de categorie Besparen aan uw winkelmandje toevoegt.

Als u een cadeau uit de categorie Duurzaam bestelt, betaalt u € 3,75 verzendkosten bij een bestelling onder de € 25,-. Boven de € 25,- is verzending gratis.
Kan ik zien wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
Ja, dat kan. Als u inlogt op www.nuonexclusief.nl kunt u bij ‘Mijn Gegevens’ de actuele status van uw bestelling bekijken.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja dat kan. Indien u uw bestelling op een werkdag heeft geplaatst kunt u deze bestelling op dezelfde dag tot uiterlijk 16.30 uur direct annuleren. U kunt dit telefonisch aan ons doorgeven via de Klantenservice van Nuon Exclusief op 085-0210260. Let op: het is helaas niet mogelijk om Pathé vouchers te annuleren of retourneren.
Het product dat ik heb besteld werkt niet. Wat moet ik doen?
Als uw product defect is of niet naar behoren werkt, dan kunt u deze naar ons terugsturen. Op de begeleidende brief en pakbon die bij uw bestelling zaten vindt u het antwoordadres waar u het product naartoe kunt sturen.

Vermeld altijd de reden van uw retourzending. Geef op de pakbon aan of u uw punten terug wilt of een nieuw exemplaar van het product wilt ontvangen. Op deze manier kunnen wij uw retourzending sneller afhandelen.

Heeft u verder nog vragen over een defect product? Vul het contactformulier in en selecteer de categorie 'Mijn bestelling'.
Ik ben niet tevreden met mijn product. Kan ik het retour sturen?
Ja, dit kan. Als u niet tevreden bent met uw bestelde product kunt u deze binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen. Op de begeleidende brief en pakbon die bij uw bestelling zaten, leest u hoe en waar u het product retour kunt heen sturen en wat de voorwaarden hiervoor zijn. Als wij uw retour gestuurde product hebben ontvangen, zullen wij de punten bij u terugstorten.

Dit zijn de retourvoorwaarden:
•    Stuur het artikel terug binnen de zichttermijn van 14 dagen.
•    Stuur het artikel in de originele staat en in de originele verpakking terug. De seal van een dvd of game mag niet verbroken zijn.
•    Stuur de pakbon mee in de verpakking.

Heeft u vragen over de retourzending van uw product? Neem dan contact met ons op via het contactformulier en selecteer de categorie 'Mijn bestelling'. We zijn ook per mail bereikbaar op info@nuonexclusief.nl.

Winnen

Hoe kan ik meedoen aan een winactie?
Door bij de gewenste winactie in te loggen met uw Mijn Nuon-account, daar het juiste antwoord in te vullen en op 'Meedoen' te klikken. Hier volgt geen bevestigingsemail op. Per winactie kunt u 1 keer meedoen.
Hoe vaak mag ik meedoen met een winactie?
Elke klant mag per actie 1 keer deelnemen, tenzij anders wordt vermeld.
Wanneer en hoe worden de prijswinnaars bekend gemaakt?
Alle prijswinnaars ontvangen persoonlijk bericht. Daarnaast worden de prijswinnaars binnen 2 weken na afloop van de actie bekend gemaakt op deze website, in de categorie ‘Winnen’. Als u geen bericht krijgt, dan heeft u niet gewonnen.
Hoeveel groter is mijn winkans als ik een Goud of Platina status heb?
Trouwe klanten hebben een streepje voor. Die regel passen we ook toe bij de winacties. Hoe langer u klant bent, hoe groter de kans om te winnen. We gebruiken hiervoor de volgende regels:

  • Brons en Zilveren klanten hebben dezelfde winkans
  • Goud = 2x zoveel kans
  • Platina = 3x zoveel kans

Hoe het werkt: stelt u zich voor dat de prijswinnaar getrokken wordt uit een pot met lootjes. Voor elke Bronzen en Zilveren deelnemer aan de prijsvraag gaat er 1 lootje in de pot, voor elke Gouden deelnemer gaan er 2 lootjes in de pot, en voor elke Platina deelnemer 3.

Klantendag

Hoe kan ik deelnemen aan een Klantendag?
Klik op de actuele Klantendag en log in met uw Mijn Nuon-account (als u nog niet ingelogd bent). Afhankelijk van de Klantendag bestelt u de entreekaartjes direct via Nuon Exclusief, of ontvangt u een voucher met instructies per e-mail waarmee u de kaartjes via de website van de actiepartner kunt bestellen.

Ik heb geen e-mail met klantendag-instructies ontvangen, wat nu?
Het is mogelijk dat onze e-mail door uw mailprogramma als 'Spam' of reclame wordt gezien. Kijk dan even in de 'Spam' box of bij 'Ongewenste e-mail'. De e-mail is te herkennen aan de afzender 'Nuon Exclusief' en het onderwerp 'Alstublieft, uw voucher voor…'. Als u de e-mail toch niet kunt vinden, kijkt u dan in uw account van Nuon Exclusief bij ‘Mijn gegevens’ in uw besteloverzicht. Bij de bestelling voor de Klantendag kunt u klikken op de link ‘Download voucher/ticket’ om uw kaarten te downloaden.
Hoeveel kaarten kan ik kopen voor de Klantendag?
Over het algemeen kunt u voldoende kaarten bestellen om met uw hele gezin of meerdere vrienden of vriendinnen naar de Klantendag te gaan. Het is echter mogelijk dat de locatie van een bepaalde Klantendag een striktere limiet aan het aantal personen per Nuon Exclusief account stelt. In dat geval staat dit vermeld in de voorwaarden van de Klantendag.

Contact

Mijn vraag staat niet tussen de veelgestelde vragen, hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Dat kan via de contactpagina van Nuon Exclusief. Wij beantwoorden uw vraag dan uiterlijk binnen 3 werkdagen

Open cookie settings