Veelgestelde vragen

Algemeen

Waarom hebben jullie een voordeelprogramma voor klanten?
Wij willen klantentrouw graag belonen. Als u klant bij ons blijft, dan belonen wij dat met punten. En hoe langer u al klant bent, hoe hoger de beloning in punten. Daarnaast willen we onze waardering voor trouwe klanten zichtbaar maken met behulp van klantstatussen: Brons, Zilver, Goud, Platina.
Geven jullie ook gewoon korting op energie?
Naast Nuon Exclusief hebben we ook Nuon Blijven Loont voor klanten die Stroom, Gas of Stadswarmte afnemen bij Nuon. Nuon Blijven Loont is een jaarlijks oplopende korting tot 25% op de variabele leveringskosten van stroom (tarief per kWh). De korting geldt zolang u klant blijft.
Het lukt mij niet om in te loggen met mijn e-mailadres. Wat kan ik doen?

Controleer of u dezelfde inloggegevens (e-mailadres en wachtwoord) gebruikt als u voor Mijn Nuon heeft. 
Bent u het wachtwoord voor Mijn Nuon vergeten? Geen probleem. U kunt eenvoudig een nieuw wachtwoord opvragen.

Lukt het aanmelden nog steeds niet? Vul dan het contactformulier in en selecteer de categorie 'Inloggen & Aanmelden Nuon Exclusief'. Of neem telefonisch contact op met de Nuon Klantenservice via 0900 0808 (gebruikelijke belkosten).

Mijn Nuon

Waarom moet ik een Mijn Nuon account hebben?
Uw persoonlijke puntensaldo is natuurlijk niet openbaar voor iedereen. Daarom moet u inloggen op een persoonlijk account, waarvan alleen u het wachtwoord weet. Veel klanten van Nuon hebben al een Mijn Nuon account, omdat ze zo gemakkelijk allerlei energiezaken zelf kunnen regelen. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat u deze inlog ook kunt gebruiken om u aan te melden en in te loggen bij Nuon Exclusief. Wel zo gemakkelijk.
Heb ik mijn klantnummer nodig om gebruik te kunnen maken van Nuon Exclusief?
Nee, nadat u zich heeft aangemeld voor Mijn Nuon is dit niet meer nodig. U logt in met uw Mijn Nuon gebruikersnaam en wachtwoord. Via Mijn Nuon kunt u zich direct aanmelden voor het spaarprogramma.

Als u nog geen Mijn Nuon-account heeft, dan heeft u wel uw klantnummer nodig om een Mijn Nuon-account aan te maken. Uw klantnummer vindt u op uw jaarafrekening of op uw bankafschrift bij de Nuon-afschrijving.

Wat doen jullie met de gegevens die ik invul om gebruik te maken van een actie?
Nuon gebruikt uw gegevens alleen voor normaal gebruik binnen de klantrelatie die we met u hebben. Uw gegevens worden niet verkocht aan derden. Wilt u precies weten wat wij met uw gegevens doen? Lees dan onze Privacy Statement.

Meedoen

Kan ik ook van Nuon Exclusief gebruikmaken als ik geen Nuon-klant ben?
Nee, de aanbiedingen in dit programma zijn alleen voor klanten van Nuon. Bent u geen klant en wilt u toch graag gebruikmaken van de aanbiedingen? Word dan klant bij ons. Kijk op www.nuon.nl voor meer informatie.
Een kennis van mij wil graag meedoen, maar heeft geen internet. Hoe kan hij/zij toch sparen en van de aanbiedingen profiteren?
U kunt uw kennis helpen door samen via uw internetaansluiting een Mijn Nuon-account aan te maken. Met dit account kan hij of zij zich ook aanmelden bij Nuon Exclusief. Uw kennis start dan direct met sparen. De punten worden automatisch elke maand bijgeschreven. 
Voor het aanmelden bij Mijn Nuon is een e-mailadres nodig. Ook voor het bestellen van een cadeau heeft u internet en de Mijn Nuon-account nodig.
Wat zijn de spelregels voor reviews?
  • Een review is bedoeld om uw mening over of ervaring met het betreffende artikel met andere klanten te delen.
  • Vragen die via de review geplaatst zijn worden door Nuon niet beantwoord. Gebruik voor vragen het contactformulier.
  • Reviews met persoonlijke gegevens, scheldwoorden, grove of kwetsende taal worden verwijderd.
  • Reacties die over andere zaken gaan dan waar de review voor bedoeld is worden verwijderd.
Hoe kan ik mij afmelden voor Nuon Exclusief?
U kunt hiervoor een e-mail sturen naar info@nuonexclusief.nl. Vermeld in uw e-mail uw klantnummer en per wanneer u uw account wilt opzeggen. Houd er rekening mee dat u geen gebruik meer kunt maken van eventueel gespaarde punten zodra wij uw afmelding verwerkt hebben.

Punten sparen

Hoe kan ik punten sparen?
U spaart punten door u eenmalig aan te melden en akkoord te gaan met de voorwaarden voor deelname. Daarna spaart u automatisch, zolang u klant bent. Elke 1e dag van de maand worden uw nieuwe punten bijgeschreven op uw saldo. U hoeft verder niets te doen.
Hoeveel punten spaar ik per maand?

 Aantal jaren klant   

 Status   

 Punten per maand   

 0 t/m 1 jaar  

 Brons

 10 

 2 t/m 4 jaar

 Zilver

 15

 5 t/m 9 jaar

 Goud

 20

 10 jaar of langer

 Platina

 25

Hoe zie ik hoeveel spaarpunten ik heb?
Zodra u ingelogd bent, kunt u aan de rechterkant van de pagina uw puntensaldo en uw klantstatus zien.
Krijg ik ook punten over de afgelopen jaren dat ik al klant ben bij Nuon?
Ja en nee. Het opbouwen van de punten begint zodra u zich voor Nuon Exclusief aanmeldt op www.nuonexclusief.nl. Maar hoe langer u al klant bent, hoe meer punten u per maand spaart. Daarbij kijken we dus ook naar de afgelopen jaren.
Waarom heb ik een Brons, Zilver, Goud of Platina status?
De status geeft aan hoe lang u al klant bent bij ons. Hoe langer u klant bent, hoe hoger uw status. Met een hogere status ontvangt u meer punten per maand en spaart u dus sneller voor een mooi cadeau. Daarnaast zijn er nog andere voordelen aan uw status verbonden, zoals een hogere winkans bij de winacties op Nuon Exclusief.

Welke voordelen zijn er aan de verschillende klantstatussen verbonden?

 Aantal jaren klant   

 Klantstatus   

 Punten per maand   

 Winnen: winkans   

 Minder dan 1 jaar

 Brons

 10 

 1x

 1 t/m 4 jaar

 Zilver

 15

 1x

 5 t/m 9 jaar

 Goud

 20

 2x

 10 jaar en meer

 Platina

 25

 3x


Buiten het programma Nuon Exclusief heeft de status geen voordelen. Onze service is voor iedereen gelijk.
Kan ik in plaats van spaarpunten ook korting op mijn rekening krijgen?
Nee, dit is niet mogelijk. De gespaarde punten zijn alleen inwisselbaar binnen het programma Nuon Exclusief. Naast Nuon Exclusief hebben we ook Nuon Blijven Loont voor klanten die Stroom, Gas of Stadswarmte afnemen bij Nuon. Nuon Blijven Loont is een jaarlijks oplopende korting tot 25% op de variabele leveringskosten van stroom (tarief per kWh). De korting geldt zolang u klant blijft.
Mijn status of het aantal jaren dat aangegeven wordt dat ik klant ben klopt niet, wat moet ik doen?
Bij de berekening van uw status, wordt gekeken naar de startdatum van het langste ononderbroken contract dat u bij ons heeft. Bent u tussentijds van leverancier veranderd en weer teruggekomen? Dan geldt de terugkomdatum als nieuwe startdatum. 

Heeft u het idee dat er toch iets niet klopt met de berekening? Vul het contactformulier in en selecteer de categorie 'Vragen over mijn status'. Of neem telefonisch contact op met de Nuon Klantenservice via 0900-0808 (gebruikelijke belkosten).
Ik ga verhuizen. Blijven mijn spaarpunten wel bestaan?
Ja, de status en de punten worden berekend over het aantal jaren dat u klant bij Nuon bent. Als u verhuist en klant bij ons blijft met een eigen energierekening, dan blijven de spaarpunten bestaan. Geef uw verhuizing wel door aan ons. U kunt dit doen via www.nuon.nl/service/verhuizing-doorgeven of aan onze klantenservice via telefoonnummer 0900-0808 (gebruikelijke belkosten).
Ik ga samenwonen en mijn partner is ook klant van Nuon. Worden onze spaarpunten dan bij elkaar opgeteld?
Nee, de punten worden niet opgeteld. Wilt u zoveel mogelijk punten behouden? Zet dan het nieuwe contract op de naam van degene die het langste klant is bij Nuon. Zo behoudt u een hogere status en spaart u sneller punten. We raden u aan om de andere punten voor het afmelden nog in te wisselen.

Punten inwisselen

Ik heb te weinig punten voor het product dat ik wil bestellen. Kan ik punten bijkopen of de rest bijbetalen?
Nee, u kunt helaas geen punten bijkopen. Er zijn wel enkele producten die voor punten en een vast bijbetaalbedrag besteld kunnen worden. Deze herkent u aan het puntenaantal én geldbedrag die daarbij vermeld staan.
Kan ik mijn punten ook aan een goed doel geven?
Ja, dat kan. Nuon werkt samen met Stichting Opkikker, FRES en de Zonnebloem. Voor meer informatie over deze doelen verwijzen wij u naar de Categorie Goed doen

Meer informatie over de goede doelen

Mijn punten zijn op. Wat kan ik nu nog doen?
Ook zonder punten kunt u terecht bij Nuon Exclusief. Maak bijvoorbeeld gebruik van de Erop Uit aanbiedingen en klantendagen die we voor u regelen of doe mee aan onze winacties. U ontvangt iedere maand nieuwe punten, dus u heeft zo weer een mooi spaarsaldo.
Ik heb mijn contract bij Nuon opgezegd, tot wanneer kan ik mijn punten inwisselen?
Vanaf de dag dat uw contract is afgelopen heeft u nog 14 dagen de tijd om uw punten in te wisselen. Daarna vervallen uw punten.

Bestellen

Betaal ik verzendkosten als ik een cadeau bestel?
Nee, u betaalt geen verzendkosten als u een cadeau bestelt.
Kan ik zien wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
Ja, dat kan. Als u inlogt op www.nuonexclusief.nl kunt u bij ‘Mijn Gegevens’ de actuele status van uw bestelling bekijken.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja dat kan. Indien u uw bestelling op een werkdag heeft geplaatst kunt u deze bestelling op dezelfde dag tot uiterlijk 16.30 uur direct annuleren. U kunt dit telefonisch aan ons doorgeven via de Klantenservice van Nuon Exclusief op 085-0210260. Let op: het is helaas niet mogelijk om vouchers te annuleren.
Het product dat ik heb besteld werkt niet. Wat moet ik doen?
Als uw product defect is of niet naar behoren werkt, dan kunt u deze naar ons terugsturen. Op de begeleidende brief en pakbon die bij uw bestelling zitten vindt u het antwoordnummer waar u het product kosteloos naartoe kunt sturen.

Vermeld altijd de reden van uw retourzending. Geef op de pakbon aan of u uw bestelilng wil annuleren of een nieuw exemplaar van het product wil ontvangen. Op deze manier kunnen wij uw retourzending sneller afhandelen.

Heeft u verder nog vragen over een defect product? Vul het contactformulier in en selecteer de categorie 'Mijn bestelling'.
Ik ben niet tevreden met mijn product. Kan ik het retour sturen?
Ja, dit kan. Als u niet tevreden bent met uw bestelde product kunt u deze binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen. Op de begeleidende brief en pakbon die bij uw bestelling zitten, leest u hoe en waarheen u het product retour kunt sturen. Als wij het product retour ontvangen hebben, zullen wij de punten en/of het geld terugstorten. Het is helaas niet mogelijk om vouchers te retourneren.

Dit zijn de retourvoorwaarden:
•    Stuur het artikel terug binnen de zichttermijn van 14 dagen.
•    Stuur het artikel in de originele staat en in de originele verpakking terug. De seal van een dvd of game mag niet verbroken zijn.
•    Stuur de pakbon mee in de verpakking.

Heeft u vragen over de retourzending van uw product? Neem dan contact met ons op via het contactformulier en selecteer de categorie 'Mijn bestelling'. We zijn ook per mail bereikbaar via info@nuonexclusief.nl.

Goed doen

Hoe worden mijn punten aan het goede doel gedoneerd?
We verzamelen dagelijks alle gedoneerde punten en doneren deze halfjaarlijks aan de goede doelen.
Kan ik ook zien hoeveel geld er inmiddels gedoneerd is?
Ja dat kan. Op de pagina van de categorie Goed doen staat een teller die aangeeft hoeveel geld er inmiddels gedoneerd is. Deze teller wordt wekelijks bijgewerkt.

Winnen

Hoe kan ik meedoen aan een winactie?
Door bij de gewenste winactie in te loggen met uw Mijn Nuon-account, daar het juiste antwoord in te vullen en op 'Meedoen' te klikken. Hier volgt geen bevestigingsemail op.
Hoe vaak mag ik meedoen met een winactie?
Elke klant mag per actie 1 keer deelnemen, tenzij anders wordt vermeld.
Wanneer en hoe worden de prijswinnaars bekend gemaakt?
Alle prijswinnaars ontvangen persoonlijk bericht. Daarnaast worden de prijswinnaars binnen 2 weken na afloop van de actie bekend gemaakt op deze website, in de categorie ‘Winnen’. Als u geen bericht krijgt, dan heeft u niet gewonnen.
Hoeveel groter is mijn winkans als ik een Goud of Platina status heb?
Trouwe klanten hebben een streepje voor. Die regel passen we ook toe bij de winacties. Hoe langer u klant bent, hoe groter de kans om te winnen. We gebruiken hiervoor de volgende regels:

  • Status Brons en Zilver = 1x winkans  
  • Stauts Goud = 2x zoveel kans
  • Status Platina = 3x zoveel kans

Hoe het werkt: stelt u zich voor dat de prijswinnaar getrokken wordt uit een pot met lootjes. Voor elke Bronzen en Zilveren deelnemer aan de prijsvraag gaat er 1 lootje in de pot, voor elke Gouden deelnemer gaan er 2 lootjes in de pot, en voor elke Platina deelnemer 3.

Klantendag

Hoe kan ik deelnemen aan ‘Erop uit’-acties of een Klantendag?
Zorg dat u ingelogd bent en klik op de actuele actie. Afhankelijk van de actie bestelt u de entreekaarten direct via Nuon Exclusief, of ontvangt u een (kortings)voucher met instructies per e-mail. Met deze (kortings)voucher bestelt u de kaartjes via de website van de actiepartner.

Ik heb geen (kortings)voucher met instructies ontvangen, wat nu?
Het is mogelijk dat de e-mail met (kortings)voucher door uw mailprogramma als 'Spam' of reclame wordt gezien. Hij komt dan mogelijk in de Spam inbox of Ongewenste e-mail terecht. De e-mail is te herkennen aan de afzender 'Nuon Exclusief' met als onderwerp 'Alstublieft, uw voucher voor…'. Als u de e-mail toch niet kunt vinden, kijk dan in het besteloverzicht in uw account van Nuon Exclusief bij ‘Mijn gegevens’. Bij de bestelling van de actie kunt u klikken op de link ‘Download voucher/ticket’ om deze te downloaden. 
Hoeveel kaarten kan ik kopen voor ‘Erop uit’-acties of een Klantendag?
Over het algemeen kunt u voldoende kaarten bestellen om met meerdere personen van de actie gebruik te maken. Het is echter mogelijk dat een actiepartner een bepaalde limiet stelt aan het aantal entreetickets dat per Nuon Exclusief-account besteld kan worden. In dat geval staat dit vermeld in de voorwaarden van de actie.

Contact

Mijn vraag staat niet tussen de veelgestelde vragen, hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Dat kan via de contactpagina van Nuon Exclusief. Wij beantwoorden uw vraag binnen 3 werkdagen.

Open cookie settings